luni, 14 aprilie 2014

Peru 2014 - Partea I ( Lima-Arequipa )

Ziua 1 – vineri 14 martie

Zbor Budapesta-Amsterdam-Lima, cu sosire in Lima pe la 7.30 seara. Din Timisoara plecam in echipa de 5: Mada, Adriana, Mircea, Bogdan si subsemnata. Dupa vreo ora de la aterizare ne intalnim si cu soferul ce ne duce la hostelul rezervat inca din tara.

Dezamagitor hostelul ( Kusillus ), deloc ca in poze,  singura parte buna este ca se afla in buricul targului si suntem in centrul cartierul Miraflores. Iesim la plimbare prin zona: parcuri cu multe pisici, magazine, cafenele, restaurante, lume foarte multa pe strazi, in special turisti. Mancam si apoi stam la o bere in zona ( Cusquena ), sesizam ca nu se fumeaza nicaieri inauntru. Ne punem apoi la somn caci am déjà vo 40 ore de cand nu am dormit intr-un pat….

Gasca de pisici din Parcul Kennedy ( Miraflores )

Bere blonda peruana

Ziua 2 – sambata 15 martie

Trezirea pe la 10, dus si mic-dejun. Aici micul dejun inseamna paine, unt si gem, suc de ananas si cafea. Plecam apoi cu bus local pe directia Arequipa-Tacna pana in centru unde vedem Plaza de Armas, cladirea Guvernului, biserica arhiepiscopala unde vizitam si muzeul, urmeaza o cafea pe corso in Plaza Mayor, testarea sucului traditional Inca Cola, dar si a bauturii peruane Pisco Sour ( bautura facuta din suc de lime, albus de ou si ceva alcool peruan, ce am citit ulterior ca a fost inventata de un american :) ).

In autobuzul local

Curtea interioara a unei case

Biserica in zona centrului

Cladirea Guvernului

Biserica arhiepiscopala/muzeu

Camera de zi in muzeu

Dinspre muzeu spre Plaza de Armas

Fetele cochetele ( Foto: Bogdan Solga )

Plaza de Armas

Si noi...in Plaza de Armas ( Foto: Bogdan Solga )

Cu caleasca la plimbare

La un citro in Plaza Mayor

Au si ei COLA lor

Pisco Sour

Probabil e saracie pe deal...

Ia banana neamule!!!

Fructe de tot felul

No comment!!!

Arta stradala 1

Arta stradala 2

Caram, cantam...

Autobuzele locale

Masini de tot felul

Un fel de roaba motorizata :)

Caine peruan

La intoarcere luam busul 8 spre Miraflores si coboram la Baranco, un cartier aproape de plaja. Prima intalnire cu oceanul Pacific, asa ca ne scaldam picioarele, ne plimbam, pozam, e minunat! Ne intoarcem prin Baranco, un cartier misto unde gasim si un loc unde sa mancam, am ales orez cu fructe de mare, inca nu stim ca orezul ne va urmari toata excursia :).

Seara ne plimbam din nou pe faleza, prin cartiere grozave si parcuri frumoase. La intoarcerea spre Miraflores dam de un karaoke unde noi gagicele ne bagam la cantat singura piesa in romaneste: dragostea din tei, insa la ei in catalog aparea dragostea rumena  :).

Plecam spre hostel si ne intalnim cu echipa din Bucuresti ( Vale, Anca si Andreea ). Stabilim rapid planul pentru a doua zi si la nani.

Prima vedere spre Pacific

Unii fac baita

Noi doar ne inmuiem picioarele

Se sare!!! ( Foto: Adriana Sirbu )

Niste miscari din karate-kid la Lima ! :)
( Foto: Adriana Sirbu )

Plimbare prin Baranco

Portie de 3 persoane de orez cu fructe de mare, dar nu am biruit-o!

Meniu cu calamari, porumb, piure de iuca si alte cele...

Pentru prietenii de la Cristal-Oradea

Coasta Pacificului la Apus

Plimbarea de seara prin Baranco

De vis...

Prin cartierul Miraflores

Biserica in Miraflores

Ziua 3 - duminica 16 martie

Ma trezesc pe la 4 ca doar e tarziu in Romanica….Se trezesc toti pe la 7 si ne apucam de bagaje, bem o cafea jos la colt, acelasi mic dejun la Kusillus si apoi plecam cu taxi la aeroport. Taxi Miraflores-aeroport 45-50 soles. ( 1 sol = 1.2 ron; 1 usd =  2.8 soli )

Zburam spre Arequipa o ora si juma, biletele le avem luate inca din Romania (  140 usd la Peruvian Airlines ). Nu ne asteapta nimeni la aeroport asa ca luam taxi, 20 soles pana la pensiunea La Casa de Ana, pe Tacna, unde avem rezervata cazarea pentru 2 nopti. Nu prea ne asteapta oamenii, ceva confuzie si camerele nu sunt pregatite. Arata bine pensiunea, cocheta, curte interioara, multe plante.

Lasam bagajele intr-o camera si plecam spre oras, nu pare prea departe zona centrala ( 15 min de mers pe jos). Mergem spre Plaza de Armas, o zona minunata, cladiri vechi, catedrala, fantana centrala, multa verdeata, plin de porumbei. Mergem sa mancam la unul din restaurantele din zona centrala, testam porcul de guineea ( cuy ), alpaca si berea traditionala Arequipena.

Berea care este...

Carne de alpaca

Porc de guineea ( cuy )

Pranz pe terasa ( Foto: Bogdan Solga )

Atmosfera minunata!

Noi si Plaza de Armas ( Foto: Bogdan Solga )

Catedrala din Plaza de Armas

Ne continuam plimbarea pe strazile centrale, si apoi ajungem la market sa facem ceva cumparaturi, mai ales fructe. Ne intoarcem prin Plaza de Armas, numai bine sa o vedem si seara. Retur la pension si iesim pe terasa noastra unde ne infructam din cele achizitionate, testam o gramada de fructe: mango, rodie, maracuja sau fructul pasiunii, guacamola, carambola, granadilla, banane mici, avocado, ananas si altele a caror nume nu mai retin.

Strazi cu magazile in zona centrala

La super market

Ananas si mere de tat felu'

Mango

Plaza de Armas by night

Catedrala

Ceva biserica...

Degustam pe terasa pensiunii

Ziua 4 - luni 17 martie

Trezirea din nou devreme pentru mine, pe la 5. Dupa ce se trezesc si ceilalti savuram cafeaua pe terasa, facem cunostinta si cu Vulcanul El Misti ce se poate vedea de aici.

Vulcanul EL Misti ( Foto: Bogdan Solga )

Luam micum dejun si ulterior plecam spre oras, avem parte pe langa clasicul mic-dejun si de omleta. Mergem la agentia Peru Schweiz pentru a contracta excursia in Canion del Colca. Cost 112,5 usd de persoana, intr-un tur privat doar pentru noi. Mergem apoi la manastirea Santa Catalina, unul din cele mai frumoase locuri in care am fost, bun gust si multa liniste (cost intrare 35 soles).

Cu gasca la Manastire ( Foto: Bogdan Solga )

Urmeaza vizita la muzeul de arheologie Santuarios Andinos, unde este expusa o mumie, Sarita , foarte bine pastrata de ceva sute de ani, dar si diverse haine, obiecte de-ale Juanitei, o alta mumie descoperita in anul 1995 in Vulcanul Ampato (6380m), insa care este pastrata in laboratoarele Universitatii. Copilele au fost oferite ca ofranda Vulcanului Ampato conform traditiilor incase ( cost intrare 20 soles ).

Continuam drumul spre piata locala, de unde luam ceva fresh de mango, iti facea rapid orice suc voiai din fructe proaspete. In rest gasesti cam orice acareturi in aceasta piata. Ne intoarcem in Plaza de Armas unde luam pranzul pe o terasa cu vedere apre Plaza de Armas. Cred ca singura data cand mananc porc in Peru :).

Plaza de Armas vazuta de sus

Catedrala

Pranz la inaltime in Plaza de Armas

Intram si la catedrala, mergem o tura la shoping si din nou spre casa, unde dupa o bere si o poveste de punem pe somn, la 9 juma, pentru ca maine ne asteapta o trezire devreme rau…

Va urma Partea II ( Canion del Colca-Puno-Titikaka ) ....