joi, 8 august 2013

Folk You la Vama Veche - 30.07-04.08.2013

Muzica folk e cea care m-a facut sa ajung in aceasta vara la litoralul Marii Negre si la Vama Veche. Sunt pentru prima data aici, nu prea stiam la ce sa ma astept, lumea spune ca s-a schimbat mult si aceasta statiune si nu mai este ca pe vremuri, a devenit mai moderna.

Noi ajungem inca de miercuri in Vama si ne campam la tanti Elena. Momentan gasim loc berechet in curte, desi sunt deja vreo 50 de corturi instalate. Avem parte si de o ploaie care ne tine in cort :). Joi vremea se indreapta si putem sta la plaja, baie. Incercam sa luam masa in diverse locuri, sa testam mai multe specialitati de peste. Partea proasta e ca in cele 3 locuri in care am mancat servirea cam lasa de dorit. Tot joi incepe si prima seara de folk, una dintre cele mai frumoase seri, ne incanta: Gheorghe Zamfir, Ada Milea, Vasile Seicaru, Alexandru Andries, Vita de Vie.

Vineri din nou plaja pana la amiaza cand vine gasca de la Cluj. Ne mutam la terasa de La Frontiera unde luam si pranzul, de data aceasta suntem mai multumiti de alegerea facuta. Ne mutam apoi pe plaja, fie la umbra, fie la baie, fie la soare. Seara ne pregatim pentru folk. Mai vine o gasca din Bucuresti si incepe petrecerea, mai ales cand incepe Zdob si Zdub sa cante si sa ridice lumea in picioare. Altii care ne-au incantat: Grigore Lese, Marius Mihalache, Dinu Olarasu, Emeric Imre.

Sambata dormim pana ce soarele ajunge sa incalzeasca corturile. Luam micul dejun si ne pregatim sa plecam la Bulgari la mare, insa din pacate coada pe sosea incepe inca din Vama Veche pana la vama cu bulgarii. Renuntam la idee si ne intoarcem pe plaja. Ziua o cam petrecem ca la mare...Seara de folk nu m-a incantat asa tare ca celelalte doua, au cantat: Paula Seling, Maria Raducanu ( place ), Alina  Manole, Poesis, Florin Chilian, Baniciu. Seara de folk s-a incheiat cu o ploaie torentiala care a cam spart gasca din public.

Duminica e ziua de placare pentru noi, asa ca strangem bagajele si petrecem ziua pe plaja pana la amiaza cand plecam spre Mangalia. Ne luam la revedere de la mare si de la gasca si ne punem pe drum pana a doua zi dimineata....

A fost un week-end prelungit frumos, cu mare, soare, prieteni si muzica buna!