miercuri, 1 aprilie 2009

O zi de voluntariat - 30.03.2009


Despre ce este vorba:

Fundatia “Pentru voi” este o entitate non-profit care lucreaza cu persoane cu dizabilitati. In aceasta luna deruleaza proiectul “Casa Cristian”, o casa destinata unor adulti cu dizabilitati intelectuale severe. Reusita proiectului depinde de disponibilitatea oamenilor, de dorinta lor de a oferi ajutor neconditionat.

Ideea este ca noi, LASTING,  sa ne strangem o echipa care sa lucreze o zi pentru acest proiect fara a pretinde nimic in schimb… pe scurt, o zi de voluntariat!


Acesta era mesajul transmis angajatilor firmei...nu am ezitat nici o secunda si am dat un raspuns afirmativ. Sper ca nici unul dintre colegii mei care a confirmat participarea la proiect nu a facut-o pentru a scapa de o zi la birou, ci pentru ca intr-adevar voia sa faca o fapta buna pentru semenii lui.


Prea multe nu stiam nici despre fundatia " Pentru voi " si nici despre organizatia " Habitat for Humanity ". Cateva lucruri ni s-au povestit la inceputul zilei de lucru, iar altele le-am smuls eu in cate o pauza de la Teo ( Teodora Zglimbea - corporate volunteers coordinator ).


Asa cum va spuneam " Prentru voi " este o organizatie neguvernamentala care ofera servicii comunitare în parteneriat cu Primaria Timisoara si militeaza pentru drepturile persoanelor cu dizabilitati intelectuale. Scopul acesteia este cresterea calitatii vietii pentru persoanele cu dizabilitati intelectuale. Mai multe puteti afla si de aici: http://www.pentruvoi.ro/


In ceea ce priveste organizatia " Habitat for Humanity " sunt mai multe de spus. Este o asociatie crestin-ecumenica non-profit care construieste locuinte pentru cei defavorizati. Romania este una din cele aprox. 100 tari in care acesta organizatie exista. Biroul national se afla intr-un mic orasel, Beius ( la 20 Km de orasul meu natal Stei ). Despre organizatia din Romania puteti afla mai multe aici:http://www.habitat.ro/ , iar daca doriti sa stiti despre ceea ce face la nivel international gasiti aici: http://www.habitat.org/eca/


Dar sa ajungem si la ziua de munca...Ne-am adunat vreo 15 persoane dornice de munca luni la ora 9.00 la adresa indicata.



Ni s-a explicat ce avem de facut, am primit sarcini de la seful de santier si ne-am apucat de treaba. Casa se afla intr-un moment de finisare, am avut de smirgluit pereti si tavane de glet, apoi dat un alt strat de glet pe la colturi. Pot sa zic ca m-am umplut de praf din cap pana'n picioare...mai ales ca eu am avut de-a face cu tavanul... Gasca de baieti de la distributie a stat in cea mai mare parte afara, s-au ocupat cu saparea unui sant. 











Am mai facut cate o pauza de cafea si rontait, apoi iar la treaba si pe la amiaza am primit o pauza binemeritata pentru masa. Baietii au fost rapid la cumparaturi si avand in vedere ca soarele a tinut cu noi am sa luam masa afara, pe iarba, meniul fiind unul campenesc ( rosii, ceapa, branza, sunca ).





In partea a doua a zilei am avut ocazia sa testez pentru prima data in viata trafaletul si tehnica de aplicare a amorsei pe peretii exteriori ai casei. Mi-a placut mai mult la aer ...


Timpul a zburat foarte repede si ne-am trezit ca s-a facut ora 17.00...ora la care trebuia sa terminam munca, sa predam sculele si sa ne luam ramas bun de la gazde. Ca sa ne faca sa ne simtim bine gazdele ne-au oferit si diplome, pupaturi si numai multumiri.




Pentru mine a fost o zi frumoasa si cu siguranta voi participa la astfel de proiecte in viitor. Concluzionand in cateva cuvinte ce a insemnat pentru noi acesta zi, Maria spunea : "implicare, echipa, responsabilitate, un bun prilej de a ne demonstra noua ca ne pasa de oamenii care ne inconjoara, un sentiment de impacare sufleteasca, de multumire de sine "


Multumesc pentru o zi minunata!


Ioana



2 comentarii:

Andi Todea spunea...

faina treaba!

Rodica spunea...

Ce harnicuti ati fost!